Важливий чинник успішності інклюзивного навчання – це розуміння педагогами глибинних потреб дітей з ООП. Однією з таких потреб є адаптація навчального матеріалу. Адаптацію для дітей з ООП, з якими працюю у 3-Б класі, проводжу паралельно в кількох напрямках – пристосування освітнього середовища – навчальні матеріали та завдання – система та критерії оцінювання. Працюючи з дітьми з ООП, використовую різноманітні візуальні матеріали – розклади уроків, правила поведінки, нагадування і схеми роботи на уроці. Усі ці матеріали є у зоровій доступності для дітей. Вони містять не лише текстову частину, але і яскраві картинки, фотографії, схеми. Практикую покрокові інструкції виконання завдань та поділ завдань на кілька частин, таблички й дозволи на додаткові перерви – це допомагає дітям адаптуватись до роботи на уроці та комунікувати з іншими дітьми в колективі. Працюючи з дітьми з ООП, вивчаю їх уподобання й зацікавлення і використовую образи, характеристики, предмети з цього списку. Наприклад, дитина цікавиться птахами або звірами – отже, у візуальних матеріалах використовую саме ці ілюстрації. Також надаю дітям змогу обирати методику виконання завдання (відповідати на запитання усно чи письмово, читати чи слухати тощо). Для стабілізації поведінки дітей з ООП я обрала метод праймінгу, який передбачає підготовку дитини до певної ситуації заздалегідь ( якщо діти хвилюються через діагностичну роботу, я заздалегідь показую їм подібні друковані матеріали). Отже, адаптація дитини з ООП – складний і креативний процес. Будь-яке рішення може стати визначальним на цьому шляху. Асистент вчителя Корчинська Наталія.